Forums
Fattigsidan.se - När samhällets skyddsnät brister. :: Forums :: Fattigsidans Forum :: Allmänt

<< Previous thread | Next thread >>
Fel intygande från Försäkringskassan...
Moderators: admin, Anka, vaereom, mondobaby, Ninni, lindaritzen
Author Post
engel_68
Wed Feb 10 2010, 11:42AM
Registered Member #264
Jag e en av de som blitt utkickad från sjukskrivning trots 5 kroniska sjukdommar som aldrig blir bättre än de är nu.

Informationen hur allt ska gå teväga ha o är rörigt värre. Efter ett bra tag med rejält mindre i inkomst o efter en massa samtal hit o dit...fick ja reda på att de som tog 1,5 vecka att skicka mitt "intyg om att ersättningen från sjukförsäkringen tar slut" har räknats helt fel...eller rättare sagt...de skrev in antal timmar istället för inkomst. Så nu varnar ja alla andra i samma sits...kolla upp va de står o att de stämmer. Annars kan ni hamna med helt fel inkomst...o de e ni själva som råkar illa ut fö det felet inte försäkringskassan. Så kolla alla papper noga i fortsättningen. För de skyller på varanndra.
Ha en underbart trevlig dag allihopa.
Back to top
mondobaby
Wed Feb 10 2010, 12:26PM

Registered Member #27
Tack för varningen om detta engel 68 ..
Vill bara fråga har du fått rätt på felen dom gjort nu, så att du får det du har rätt till?

Fick besked om att det finns en kvinna som vunnit mot F-kassan i EU-domstolen nu i dagarna. och ska se om jag kan få tag på vad det rörde sig om för ärende,,
Men det handlar nog inte bara om F-kassan utan om att hela upplägget som regeringen gjort är felaktigt, och att det bryter mot vad som står i eu-lagarna

Liftarens Guide till Galaxen
Back to top
engel_68
Sun Feb 14 2010, 09:29PM
Registered Member #264
Jag har nu fått rätt intyg som nu ska skickas te A-Kassan. Som ska ta nytt beslut o skicka tebaka till försäkringskassan som sen skall betala ut det. Så vi får väl se hur lång tid det tar.

Mitt i detta ha AF fått fnatt...Nu ha de förstått att tiden snart e ute...o de ha inge gjort me mig. Nu då ja ha sån värk i händer , knän o fötter så ja int knappt kan klä på mig el ta mig ur sängen pg min reumatism som e i farten...o väntat på en knä operation som de tydligen inte vill göra...då de inte får bort min psoriasis. Så min värk blir bara värre. Då ha de fått för sig att ja ska praktisera som sömmerska på ett kommunalt ställe där handikapp parkering inte ens finns i ordförådet o där de enbart e trappor.
Så hu ska man orka me allt?! Va ha regeringen tänkt sig?

Sen ha soc inte hört av sig heller. De vägrar helt plötsligt räkna med bilkostnaderna...ja ha överklagat...Hu lång tid ha de på sig me det igentligen?

Hoppas ni alla få bättre hjälp av myndigheterna och inte får jaga på hela tiden.
Back to top
mondobaby
Mon Feb 15 2010, 11:23AM

Registered Member #27
Ett litet tips när det kommer till överklaganden..
Om det är panik med er överklagan,,, skriv gärna till på ett papper att ni ber om snabb-hantering av ert fall.
Då kan det gå snabbare i hanteringen hos länsrätten.

Håller tummarna att det går bra för er alla som sitter i denna sits.
Många gånger behöver vi mer än bara pengar för att överleva,, t.ex livskvalitet och slippa bli kränkta i processen att komma framåt i livet.

Liftarens Guide till Galaxen
Back to top

Jump:     Back to top

Syndicate this thread: rss 0.92 Syndicate this thread: rss 2.0 Syndicate this thread: RDF