Forums
Fattigsidan.se - När samhällets skyddsnät brister. :: Forums :: Fattigsidans Forum :: Allmänt

<< Previous thread | Next thread >>
försökringskassan vad ska man säga .
Moderators: admin, Anka, vaereom, mondobaby, Ninni, lindaritzen
Author Post
Gabrielle
Mon Jan 04 2010, 05:01PM
Registered Member #104
att försäkringskassan är bara människor det vet jag nu

jag har itne fått några prngar för decembermånad tur som den har jag haft få bra vänenr som hjälp mig så jag klarade att ialla fall överleva julen. men när jag i dag ringde försökrings kassan å fick veta att jag skulle fått utbetalning den 18 december höll jag på att bli en aning förbannad på dem å sen i nesta sekund få veta att den som skött de med att göra så att utbetalning sker itne tryckt på knappen för utbetalning gör mig rasande. har har man gått å snällt väntat hela julen på pengar levft så snålt man kunnat å inte kunnat ge ens familjen julklapp utan varit tvungen att säga att jag inte har pengar .. vilket itne kändes kul alls men överleft trots allt men efter ett utbrott på försäkringskassan som stackars personen som tog emot samtalet fick höra som dessutom hon förstod att det var förjövigt af fkassan .. hon ringde upp till östersund och efter att hon pratat med dem så fick jag beskedet att jag ska få pengarna utbetalade i morron .. jag blev glad igen ..
så vem hon var vet ej hennes namn på fkassan som tog emot mitt samtal hon sa ha ett stort tack men resten av fkassan hmm ni får allt visa er att ni kans sköta er.

så både glada å dåliga nyheter .. i början på 2010 ..

förvirrad tjej
Back to top
mondobaby
Mon Jan 04 2010, 08:57PM

Registered Member #27
Denna hör hemma i erlings värsta beslut tycker jag,,, för detta var något av det vidrigaste jag hört på länge.

Inte ens en ursäkt fick du, fy för....

kram Gabrielle, och stå på dig vännen.

Liftarens Guide till Galaxen
Back to top
Gabrielle
Tue Jan 05 2010, 11:16AM
Registered Member #104
kan man kräva når så kallat skadestånd för att de strular så med ens liv? har han rätt till det ... hade jag inte haft turen att kunna fått låna få kronor til maten i jul så hade jag varit sen före jul afton .. har man rätt till nåt när de är fkassan som strular med en s utebetalningar. de kanske man ej har men nu var de ju deras fel att min jul blev som den blev ..

får jag ingen utbetalning i dag som da da så kan jag itne sköta min arbetspraktik .. å då får man ju mer skit..

förvirrad tjej
Back to top
mondobaby
Tue Jan 05 2010, 11:56AM

Registered Member #27
skadestånds-anspråk som det kallas är väldigt svårt att få för att en myndighet gör fel.
Då får man göra en så kallad civilrättslig prövning, med allt vad det innebär av utgifter för advokat och så vidare.
Och chansen att vinna är liten.

Det krävs mycket stora fel i deras hantering för att få rätt mot dom.

Det du kan begära från F-kassan är ett dokument som säger att dom har missat att betala ut din ersättning i rätt tid, och detta kan du sen visa upp för de myndigheter som begär det.
Det är din rätt att få ett sånt papper, så skriv en begäran om att dom intygar att det var på grund av deras slav som du får din ersättning försenat.

Mondo

Back to top
Gabrielle
Tue Jan 05 2010, 12:12PM
Registered Member #104
hoppas att de dokumentet även bevisar för af varför jag har svårt att ta mig till praktiken om fkassan ej betalar ut i dag förståss.. kontant kostar det i alla fall kring 40 kr per resa till praktiken. kanske ej myckett pengar men de e pengar ... hade fkassan skött sig hade det varit mindre bekymmer nu ..

men de e väl som tale sättet...

det som inte dödar gör oss starkare..eller nått....

förvirrad tjej
Back to top
mondobaby
Tue Jan 05 2010, 12:24PM

Registered Member #27
Skriv det i begäran om ett intyg/dokument som visar på att det är f-kassan som felat och inte du.
Då ska det inte vara problem med Arb-förmedlingen.

Back to top

Jump:     Back to top

Syndicate this thread: rss 0.92 Syndicate this thread: rss 2.0 Syndicate this thread: RDF